Arbeidsmarktcampagne Amerpoort via social media

Op maandag 1 juni lanceerde Amerpoort, dat in Hilversum haar Multimediastation heeft, haar nieuwe arbeidsmarktcampagne, via de vernieuwde website www.werkenbijamerpoort.nl. van de zorgorganisatie.

“We willen zichtbaar zijn en blijven op de arbeidsmarkt, ons als aantrekkelijke werkgever profileren en potentiële medewerkers – die bij ons passen – verleiden om te solliciteren”, zegt Simone Meijer, directeur P&O bij Amerpoort. “Net als in de twee vorige campagnes hebben we ook nu de cliënt als uitgangspunt genomen. In beeld, in tekst en in de campagnedrager ‘Speel jij de hoofdrol in zijn (of haar) werkelijkheid?’.”

Filmpjes
Met de campagne wil Amerpoort een realistisch beeld schetsen over wat werken bij de organisatie écht inhoudt. Aan de hand van een serie filmpjes kan de kijker zich afvragen of de ‘rol’ en de ‘set’ bij hem past voordat hij of zij gaat solliciteren:

Welke rol wil jij spelen, past die rol je? Kun je een hoofdrol vervullen in het leven van cliënten, mensen met een verstandelijke beperking? In een werkelijkheid die zich niet laat ensceneren. Editie 1 van de filmpjes staat online (zie de video hierboven)

Scenes
De filmpjes fungeren als een soort trailers van de werkelijkheid met snel doorlopende scènes die een beeld schetsen van een dag uit het leven van een cliënt en een medewerker. Ieder filmpje heeft een andere, pakkende pay off, zoals bij het eerste filmpje: “Hoe houd jij de regie in een verhaal dat elke minuut verandert?”

Multimediastation
Amerpoort heeft in Hilversum aan de Noorderweg 96B het Multimediastation, een dagbesteding voor jongeren met een licht verstandelijk beperking en een grote afstand tot de arbeidsmarkt. De activiteiten en begeleiding zijn gericht op het doorstromen naar werk, opleiding of stageplaats.